Thursday 11 October 2012

SYIAH part 2...sesat deh..!

                   *Asslamu'alaikum sahabat yang dikasihi..*

hehe..nak mulakan entry pasal syiah part 2..sambil dengar lagu 'lenggang mak limah' kat youtube nie..uhuk..roomate ni hah, nak tengok macam mana tarian inang..aik..lagu orang tua tu..huk..penulis memang interest kat  seni-senun ni dan di tambah dengan sifat keklasikkan yang ada..hahaha...

amalan menyeksa diri..nak memperingati kematian Saidina Ali..


okei la..jom kite tengok pulok hari ini apa amalan yang si syiah ni amalkan..dalam masyarakat dorang tue.. pada entry yang lepas, korang dah kenal kan siapa syiah..berapa imam dorang..yang dilantik secara tak rasmi tue.. ala, yang ada sorang imam dorang ghaib tu..hehe..siap bercahaya muka kat dalam gambar..hohoho

tanpa melengah dan men'campak'kan masa lagi..jom..let's continue our journey..yehaa!!

ni hah..ada beberapa link yang korang boleh terus ke sana..banyak la amalan dorang yang sangat pelik..kalau difikirkan secara logik..memang tak logik langsung kengkawan semua..



hah..dah tengok ke..peliks kan..?

itu la..tak boleh nak dibahaskan lagi..memang totally menyimpang dari syariat.. ni dah-dah sesat..kenapalah ada yang ikut jugak kan..taqlid buta..ke ada antara korang yang dah termasuh dalam kalangan yang disebut?hah..hah..baik ngaku dan bertaubat cepat.. nauzubillah min dzalik..

ini dia..alasan ku tentang..si khalid ismath jangan diagungkan..nah..mesti bukak link ini..


meh sini..ke sini kengkawan yang kiut..ada satu rahsia ni..korang wajib pergi tengok tau yang ni..pastu tahan gelak..hehe..senyum aja boleh..

suatu amalan @ ntah apa-apa je dorang nie..membazir dan tidak berfaedah sama sekali.. atau dengan ayat kasar nye..diperbodohkan aje dorang nie..


okei..best x entry kali ini..hehe.. banyak tab kena bukak..dek nak ke link yang disuggestkan tu..huhu..moga ilmu korang tu Allah berkati..amen

kita jumpa for the next entry..terima kasih sebab sudi luangkan masa untuk korek ilmu pasal syiah ni..so after this..kalau ada orang tanya pasal syiah ni..boleh ceramah sikit ye..

dan the most important is..cegah famili dan saudara seIslam kita daripada terpengaruh lagi terjerat dengan ajaran sesat ini..

salam sayang semua..


No comments:

Post a Comment

Keberkatan Dalam Gaji

  Sumber: Photo by micheile henderson on Unsplash Sebenarnya rasa geram dan tak puas hati bila lihat orang gaji yang lebih daripada kita, t...