Tuesday, 9 October 2012

SYIAH!! jangan dekati mereka.. totally sesat!

07:18 Posted by Ukhti Mawar , , No comments
              *Assalamu'alaikum pembaca yang disayangi Allah sekalian*

Apa khabar semua? Hamdalillah..jom kita ucapkan syukur sekejap..alhamdulillah..alhamdulillah.. alhamdulillah..

Hah..kan tenang hati serta iman..itu la kesannya kalau kita ini...sentiasa merasa bersyukur dengan apa yang Allah kurniakan..walaupun sedikit!

Biasakan setiap pagi, mulakan hari korang dengan zikir-zikir memuji Allah dan bacaan al-Ma'thurat.. insya Allah..biiznillah..kehidupan sepanjang hari akan berjalan dengan smoooth sekali..uhuk!

^   ^
____

Syiah?? Dengar pun macam takut aje kan? la, buat apa nak takut dengan dorang tu.. bukannya wali Allah pun..bukan ulama' hebat pun..

Siapa sebenarnya SYIAH ni? mana datangnya kelompok sesat ni? kenapa orang mudah terpedaya dengan dorang ni?banyakkan persoalan yang automatik terkeluar kan,  dari lubuk hati kita dengan jujur lagi penasaran... hehe...jom..jom...korek info!!

buat pengetahuan korang, golongan SYIAH ni kan, sangat mengagungkan Saidina Ali karamallahu wajha.. hem..sepupu Nabi Muhammad tue.. yang zauj@suami@husband kepada Saidatina Fatimah r.anha; anak perempuan Nabi SAW kita yang digelar az-Zahra' tue...

dalam mengagungkan..dorang ni pulak menolak dan tidak mengiktiraf para sahabat Nabi SAW yang lain seperti Saidina Abu Bakar, saidina 'Umar al-Khattab, Saidina Usman dan ramai lagi la.. hah..mana boleh kan.. dorang kata para sahabat banyak meyimpan @ menyembunyikan fakta-fakta penting agama dan menyelewengkan Al-Quran..astaghfirullah al-azim...

lagi satu kan pembaca, golongan Syiah ini melabelkan sesuka hati dorang..para sahabat Nabi SAW yang mulia itu dengan MUNAFIQ dan KAFIR!!hah..tak ke dorang keterlaluan..di tambah dengan melampau..ish..ish...

kalau cite tentang SYIAH ni kan mesti banyak nampak dan dengar perkataan 'ahlul bait'..apa kemende nye tu?buat pengetahuan pembaca, dorang ni, si Syiah ini, mendakwa dengan tak malu di tambah tak segan.. yang ajaran mereka datang dan bersumberkan ahlul bait; iaitu daripada keturunan anak cucu Nabi SAW.. hem..yela.. kan dorang mengagungkan Saidina Ali..pastu Saidina Hasan dan Husin..uhuk.. siapa hasan dan husin? soalan cepumas!!! sapa nak jawab..

betui la..pandainyer...hasan dan husin adalah anak kepada Ali bin Abi Thalib bersama Fatimah az-Zahra'.. kira cucu Rasulullah SAW la..kan dakwaan dorang "anak cucu"...hish..macam-macam la kan..

" Individu yang dikatakan Imam oleh golongan SYIAH sebenarnya tak pernah mengaku menjadi imam atau mengajar ajaran yang dipegang oleh SYIAH. Mereka diangkat oleh golongan SYIAH sebagaimana orang Kristian mengangkat Nabi Isa a.s. sebagai anak Tuhan, walhal Nabi Isa a.s. tak pernah mengaku pun sebagai anak Tuhan."

kelompok SYIAH yang paling femes di kat negara kita sekarang..dan kelompok ini jugak yang membuatkan para ulama' pening kepala pasal dorang ni..adalah.. Syi‘ah Imamiyyah Ithna ‘Asyariyyah (Syiah Imam 12).. kerana kekeliruan yang timbul di dalam masyarakat sekarang ini ialah berhubung dengan Syi‘ah Imamiyyah Ithna ‘Asyariyyah ni ha..

tu dia..kalau nampak kat dinding mana2 gumah..so?

Ni ada senarai imam 12 tu..take note k..

Syi‘ah Imamiyyah Ithna ‘Asyariyyah ialah Syi‘ah yang mempercayai 12 orang imam yang dilantik oleh Allah secara berturutan seperti di bawah ini:-

1. ‘Ali bin Abi Talib (wafat 40 H)
2. Hasan bin ‘Ali (wafat 50 H)
3. Husain bin ‘Ali (wafat 61 H)
4. ‘Ali Zainal ‘Abidin bin Husain (wafat 94 H)
5. Muhammad al-Baqir bin ‘Ali Zainal ‘Abidin (wafat 117 H)
6. Ja‘far as-Sadiq bin Muhammad al-Baqir (wafat 148 H)
7. Musa al-Kazim bin Ja‘far as-Sadiq (wafat 183 H)
8. ‘Ali ar-Ridha bin Musa Kazim (wafat 202 H)
9. Muhammad al-Jawaad bin ‘Ali ar-Ridha (wafat 220 H)
10. ‘Ali bin Muhammad al-Jawaad (wafat 254 H)
11. Hasan bin ‘Ali al-‘Askari (wafat 260 H)
12. Muhammad bin Hasan al-‘Askari al-Mahdi (ghaib 260 H)

aik!!ada pulak yang ghaib eh..hehe..

Muzakarah Jawatankuasa FatwaMajlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam dalam keputusannya yang bertarikh 5 Mei 1996 telah mewartakan kesesatan Syi‘ah dan mengharamkan pengamalannya di Malaysia. Antara negeri yang telah mewarta dan mengharamkan Syi‘ah;


hah..wajib bukak link kat atas tu..memang dah sah yang syiah ini haram lagi durjana lagi sesat.. jangan ada yang terpengaruh dan berminat nak join pulak okei..

next entry..daku akan ceritakan..apa amalan-amalan yang biasa diamalkan oleh kelompok sesat ni..dan gambar-gambar menarik..


 serta..serta..apa kaitannya si Khalid Ismath malam kelmarin yang disebut-sebutkan dalam entri ku dengan golongan SYIAH nie..ngee..

la..nak tunjukkan azan SYIAH sebenaqnya...tetiba line tenet slow pulok pepagi nie..jap eh..try lagi..

hish..lain kali je la ye..lambat la..memang SABAR ITU INDAH!!hehe..haha..huhu..


jumpa lagi..:D
  


0 comments:

Post a Comment