Monday, 12 January 2015

BERBAKTILAH CIKGU KECIL!

18:14 Posted by Ukhti Mawar , , , No comments
Assalamu'alaikum


entry ini khas untuk teacher yang suweet lagi kiut Izzati Nasirku..blogger untuk blog yang masam-masam manis nie.. semanis smarties, semasam limau...  yang bukan izzati pun boleh baca jugee ler..



tahukah kamu wahai sahabat, Allah telah memakbulkan doamu yang aku pun tak tahu berapa lama.. sekian lama kamu menunggu, akhirnya jawapan itu kunjung tiba.. 

secara jujurnya, aku gembira tatkala melihatkan nama negeri yang akan kamu singgahi itu.. tempat yang penuh dengan cabaran dan pastinya terkandung banyak pengalaman yang berharga.. sukalah andainya kamu cuba untuk bertukar seleramu wahai sahabat.. merantau pula kali ini... hhehe..

ramai juga sahabatku yang dapat posting di sana.. yang pada mulanya mereka agak mengeluh dan bertanya-tanya tanpa jawapan.. kenapa di sana??? tempat yang jauh lari tercorok...

kini, aku lihat di laman muka buku mereka, keseronokan dalam menyahut cabaran.. mereka gembira di samping guru-guru yang bukan ISlam..yang naif lagi baik hati.. bekerja bersama.. mendidik anak bangsa yang memerlukanmu.. 

aku kira inilah masanya Allah mengujimu.. tahap pengorbananmu sebagai seorang pendidik yang sejati.. gentarkah di sana... dan aku yakin engkau pasti hebat di sana.. ayu yakin wahai sahabat kecilku..

engkaulah sahabatku, si cili padi.. kecil-kecil tapi berisi pedas tau!

hah! satu lagi..

inilah peluangmu untuk spread your dakwah skills.. hehe... tanamkan cita-citamu untuk mengislamkan at least seorang non-Muslim.. aiwah! syabas bete!!

tapi, antara master dan kerjaya gurumu??

istikharahlah wahai sahabatku...

#maap..kalau entryku tidak selari dengan hasratmu.. sobs...

0 comments:

Post a Comment