Sunday, 14 October 2012

mesti tak kenal kan?

                    *Assalamu'alaikum brothers and sisters*

Hamdalillah..kita bersua lagi malam ini..uhuk..bersua kerana Allah swt untuk menambah ilmu dan mengkoreksi diri..insya Allah..untuk kamu dan diri ini juga..

Ada satu soalan nie? siapa tahu, sila jungkitkan mata..hah..macam mana tu agaknya..

Siapa pernah dengar insan yang bernama Rufaidah bintun Sa'ad..hah..siapa..siapa..aik..diam aja..mesti tak pernah kan..sama la kita masa mula-mula dulu dengar.."eh, rufaidah? tak pernah dengar pun...sapa tu?" >dengan muka kebingungan dan kepelikkan<..

itu namanya kurang lagi ilmu kita nie..sama ada malas nak cari ataupun malas nak baca kan..sama la dengan kite nie..hehe..okei..xpe..dah nama kurang ilmu..jom la kita together cari ilmu dan sebarkan kat orang lain..jangan la malu-segan pulok..

hem..buat pengetahuan saudari  saudara semua.. insan itu ialah tokoh jururawat Islam.. yang gigih merawat pesakit yang cedera dalam peperangan..hebat kan?berani kan?



cuba bayangkan..ni tengah perang nie.. anak panah ke sana ke mari mencari mangsa.. laungan takbir lantang kedengaran.. di sebalik ramai-ramai tu, ada sebatang tubuh yang sedang sibuk mengubati yang terluka dan tercedera..masya Allah.. si dia yang dimaksudkan..tak lain tak bukan adalah yang menawan lagi hebat; Rufaidah bintun Sa'ad..


hah..bagi para jururawat@mumarridoh@nurse sekalian..silalah jadikan Rufaidah sebagai idola anda.. contohilah kegigihan dan keberanian beliau..>moga beliau ditempatkan di darjat yang tinggi di Syurga<


nak cerita lagi ni..siapa tak nak dengar? wek..kena dengar jugak..

12 mei setiap tahun..para jururawat akan menyambut 'Hari Jururawat Sedunia'..best kan? macam kita sambut Hari Malaysia..setiap tahun kan..

florence nigtingale; tokoh jururawat owang putih..


nak tengok apa specialnya si cantik manis Rufaidah..jom pergi ke link kat bawah ini..


yang ini rufaidah islamiyyah..anak ustaz ku..mmg fotogenic..


rufaidah digoda oleh jajan di jordan..huhu
okei..moga bertemu lagi ye..terima kasih sebab sudi meluangkan masa untuk duduk di hadapan entry yang serba kekurangan ini..

~Sejarah pasti akan bermakna dan bererti..bagi yang mengkaji dan menghayatinya~

2 comments: