Thursday 18 May 2017

RAMADHAN NAK DEKAT DAH!

Assalamualaikum pembaca semua

Ehsan Roman Kraft, Unsplash

Pejam celik, pejam celik. Hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi kita akan bertemu dengan kekasih hati, Ramadhan yang mulia. Bulan yang penuh dengan keberkatan dan keikhlasan. Sana-sini orang beribadat dan berbuat kebaikan.

Tahun ini merupakan tahun kedua saya berpuasa di rumah sebagai bukan pelajar. Jika dahulu berpuasa di rumah sebagai pelajar, saya sibuk membaca dan ulang kaji (konon). Tak ingat pula tahun lepas saya sambut bagaimana. Seingat saya kelas tuisyen belum bermula waktu itu. Target khatam berjaya di pagi Syawal. Alhamdulillah. Iyalah, tiada kerja untuk di buat kan. 

Tahun ini mungkin sedikit berbeza. Status masih sama ya. hehe. Cuma akan sedikit sibuk dengan kelas mengaji dan tuisyen anak kampung. Demi sesuap nasi kan. :)

Seminggu ini saya masih nak dalamkan lagi mood Ramadhan dengan membaca dan cipta suasana. Emosi pun kena dirai juga. Takut-takut uzur datang di awal Ramadhan, selalunya akan hilang mood dan ke'eksaited'an tu. 

Fighting semua! Ada lagi seminggu untuk ganti puasa dan dalamkan rasa eksaited dan gembira. Aiwah!


No comments:

Post a Comment

Keberkatan Dalam Gaji

  Sumber: Photo by micheile henderson on Unsplash Sebenarnya rasa geram dan tak puas hati bila lihat orang gaji yang lebih daripada kita, t...