Thursday 9 March 2017

MEMINTA KESIBUKAN?

# Assalamualaikum pembaca #

Annie Spratt, Unsplash


Lama saya tak menulis di sini. Idea mencurah-curah sebenarnya, tetapi sangat malas untuk menaip. Memang separuh tahun awal saya akan berperangai begitu. Malas nak menulis, hanya nak membaca dan membaca saja. Adalah tulis sikit di buku nota jika ada idea atau ilham menyinggah. 

Sementara buku kedua siap, saya akan memperuntukan masa untuk baca dan cari idea baharu. Niat nak sambung belajar pun asyik tertunda dek duit asyik defisit sahaja. hehe

Malam ini saja mahu kongsikan tentang satu perangai pelik saya. Tiba-tiba saja datang petang tadi. Ini bukan angin kus-kus ya. Ini perangai pelik yang hanya datang pada insan tertentu. 

Biasanya jika kita kurang bebanan atau tugasan, kita sepatutnya merasa seronok dan gumbira tidak terkata kan, sebab boleh berehat dan berjimba. Tetapi, pelik sungguh saya ini. Boleh pula rasa futur bila orang tak beri kerja. Kecil hati pun ada sikit. hahaha. Entah apa-apa kan mama BK ni.

Futur tu sejenis macam down dan putus asa plus malam terlajak.

Ceritanya begini. Saya kan sudah lebih 7 tahun hidup berpersatuan dan aktif menerawang ke sana sini bersama PEMBINA. Sekali berpindah ke Melaka, saya sudah tidak beramal dalam PEMBINA lagi. Masuk biro penerangan pula. Bahasa mudahnya, biro media.

Cuba awak bayangkan. 7 tahun bekerja dengan PEMBINA, tup-tup PEMBINA Melaka buat program saya tak terlibat langsung. Sebab memang bukan bidang tugas saya. Bukan sebab disisihkan tau. 

Pelik kan. Meminta-minta sibuk pula. 

Itu lumrah sebenarnya since awak sudah jatuh cinta dengan jalan ini. Awak akan sentiasa dan disibukkan dengan perkara itu. Sama macam orang berpasangan. Nak dibelai selalu. Nak ditanya khabar selalu. 

Didiklah diri awak untuk jatuh cinta dengan Islam. Pasti rindu selalu untuk diamalkan. 

Okaylah. Doakan saya tsabat dan ditunaikan hasrat baharu tahun ini. Hehehe. Adalah. Rahsia. 

No comments:

Post a Comment

Keberkatan Dalam Gaji

  Sumber: Photo by micheile henderson on Unsplash Sebenarnya rasa geram dan tak puas hati bila lihat orang gaji yang lebih daripada kita, t...