Monday, 13 June 2016

RAMADHAN BERSAMA BQ!

16:04 Posted by Ukhti Mawar No comments
# Assalamu'alaikum pembaca #

Lama sudah rasanya tidak menulis di sini. Alhamdulillah petang ini ada sedikit masa terluang untuk bercoretan.

Ramadhan Kareem!

Sudah lapan hari kita hidup dalam naungan bulan Ramadhan. Bagaimana Ramadhan anda? So far lebih baik dari tahun lepas tak?

Kan anda sudah listkan perancangan sebelum Ramadhan? Tengoklah setiap hari supaya tidak leka dan kekal di atas track yang sebenar. 

Sekarang saya dalam proses penyempurnaan manuskrip yang kedua. Tajuk buat masa ini Badut Qudwah. Comel tak? hehehe. Tema yang akan saya bawa dalam naskhah yang kedua ialah QUDWAH. 



Anda tahu qudwah itu apa? 

Qudwah itu contoh teladan. Kita buat sesuatu, orang terinspirasi dan ikut. Kita dapat pahala sebab melakukan amal baik dan pahala sunnah kerana orang amalkan apa yang kita lakukan. Subhana Allah! Banyak kan pahala kita.

Ini adalah rentetan kepada buku pertama, Basikal Karat. Basikal Karat menampilkan insipirasi buat anak muda berdakwah dan bermanfaat pada ummah.

Badut Qudwah (dengan izin Allah SWT) membawa daie baharu untuk berdakwah sambil mengamalkan apa yang didakwahkannya. Cakap serupa bikin. Lebih kurang begitulah.

Doakan BQ cepat siap ya! Lagi 20 muka surat lebih lagi. Seterusnya saya akan baca dua kali lagi atau tiga kali untuk penambahan mana-mana bahagian. Dan kemudian saya akan suruh kawan baca untuk kesalahan ejaan atau mana-mana input yang silap. 

Seterusnya akan dihantar kepada editor. Doakan BQ lulus untuk penerbitan pada tahun depan. :) Ameen.  


0 comments:

Post a Comment