Thursday 28 April 2016

Kenapa Perlu Dapatkan BK Dan CBSB Di PBAKL 2018?

# Assalamu'alaikum pembaca #





Kenapa anda semua perlu beli buku BASIKAL KARAT dan CAKAP BIAR SERUPA BIKIN di PBAKL 2018 yang akan bermula 27 April hingga 6 Mei ini?



Basikal Karat dan Cakap Biar Serupa Bikin merupakan buku yang ditulis oleh Ukhti Mawar, seorang anak muda yang teruja dengan kehidupan yang sementara ini. Menikmati kehidupan selama berpuluh-puluh tahun dengan jalan yang kadang-kadang tersimpang-siur. 

Dia aktif dalam aktiviti tarbiah dan dakwah semenjak zaman diploma lagi. Alhamdulillah, dia masih bersama medan ini. Doakan dia tsabat tau!

Banyak kisah yang berlaku di sekelilingnya. Penulis suka untuk mengambil setiap peristiwa yang dialami dan didengari buat bekalan kehidupan. Kisah sewaktu di zaman kolej dan universiti dalam Basikal Karat, dan sebahagian zaman universiti dan kehidupan luar IPT dalam CBSB. 

Sebenarnya ramai anak muda terlupa bahawa kita akan mudah jadi matang dengan belajar daripada dunia dan kehidupan. 

Kata orang, pengalaman merupakan guru terbaik dalam dunia!



Keciciran-keciciran yang berlaku dalam medan yang penuh dengan liku ini, membuatkan penulis berkesedaran untuk membukukan beberapa kisah yang sentiasa memotivasikan dirinya untuk tsabat (kekal). Penulis ingin berkongsi kisah dan ibrah yang sama buat daie muda di luar sana agar sentiasa bersedia dan sabar dengan dugaan yang dihadapi dalam kehidupan. 

Jangan sesekali mengasingkan, melarikan diri dan menyendiri. Nanti dimakan syaitan!

Tip-tip yang penulis sendiri karang pun ada! Tip yang menjadi dalam diri penulis. Mungkin anda boleh cuba, mana tahu menjadi juga kan. 

Ada tip buang malu untuk berbicara, ada petua rajin solat sunat rawatib, ada juga tip untuk tak rasa rendah diri sebab bandingkan dengan orang lain, tip make sure masa bujang jadi berkualiti dan pelbagai lagi. 


Insya-Allah, buku ini wajib anda borong di PBAKL nanti. Tak menyesal punya. Mestilah harga murah kan. Jika nak beli pada penulis pun boleh juga. Terus wasap Fana.



Kalau berkesempatan boleh jumpa 1 Mei ini di booth Karangkraf insya-Allah. Jumpa di sana tau!

Keratan dalam Sinar Harian, 8 April 2016
Keratan akhbar Harian Metro



2 comments:

  1. tahniah ukhti..semoga terus berjaya dalam penulisan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah. Haza min fadhlik. Doakan ukhti! :)

      Delete

Keberkatan Dalam Gaji

  Sumber: Photo by micheile henderson on Unsplash Sebenarnya rasa geram dan tak puas hati bila lihat orang gaji yang lebih daripada kita, t...