Monday 30 April 2012

MEDSI vs BERSIH 3.0!

                                                         *Assalamu'alaikum*

Alhamdulillah..aku bersyukur pada yang Kuasa atas pemberian oksigen dan cahaya matahari..dapatlah aku bernafas dan mengeringkan baju yang melambak ini...[ maklumlah orang sibuk..ek!sibuk la sangat awak tu..]..

Hari Sabtu yang lepas, aku dengan ditemani 2 orang sahabat yang terpaksa rela pergi ke seremban.. bukan pergi Seremban 2 ke..bukan pergi Lake Garden ke..tapi kiteorang pergi ke Sekolah Tuanku Ampuan Durrah.. semata-mata untuk aku amek test MEDSI ni..

Kiteorang keluar seawal 8 pagi..sharp!!!~macam tak percaya je kiteorang boleh sharp macam tu.. ini semua disebabkan BERSIH la..hehe..punya la takut jalan jam..sebab tu keluar awal..hish!!!

Rupanya tak jam langsung..kete pun macam lengang jek..dorang mungkin keluar lepas subuh kot.. haruslah.. kn nak gather kat Dataran Merdeka... MERDEKA!MERDEKA!

Dengan tak tahu skool tu di mana..kiteorang pun redah je la.. ikut je hati ni nak bawa ke mana.. kalau si hati ini nak tipu memang kena tipu habislah kiteorang..eh! Stop!!! tu la skola nye...alhamdulillah kami dah ketemu sekolah tu...

Alamak!awal sangat la pulak.. test kul 10 pagi..tapi kiteorang dah sampai dalam 8.50 macam tu la.. itu namanya rahmat Allah swt..perjalanan kiteorang Allah swt permudahkan..terima kasih Allah!!!

~~~~~~~~~~~~

BERSIH 3.0? Adakah cara demontrasi solusi terbaik untuk segala masalah?



PTPTN pun buat demontrasi jugak..tak boleh di bawa ke cara yang lain ke, yang lebih berakhlak ke..aku pun bukannya tahu menahu pasal politik miulitik ni..tapi secara peribadi la..tak berapa minat sangat kalau solusi yang masyarakat ambil adalah demontrasi..

Kenapa aku tak suka?.....~sebab akhir-akhir nanti mesti ramai yang cedera..silap-silap ada yang terkorban.. kenderaan musnah la..~ masing-masing yang datang bukan nak selesaikan masalah tapi nak muntahkan api yang lama dah membara dalam jiwa.. 

kan dah merosakkan harta tu..



Sah-sah la masa demontrasi tu, majoriti hilang akhlaknya..hilang budinya..hilang sabarnya.. mana pergi Islam yang sudah sebati dalam diri..sedih la kalau Nabi saw tengok umat Baginda sekarang ini..

Lagi-lagi kalau time demontrasi..then masuk waktu solat Zuhur..semua orang pun nak tunaikan solat.. tup..tup..eh! Solat berasingan.. yang di dalam lain..yang di luar lain..imam pun berlainan..camna tu?

Yang berseluar pendek dan tak solat tu jangan cerita la.. apa erti bersih dari sudut Islam kita sebenarnya...

Banyak pulak membebel..maaf jika ada kesilapan sepanjang korang baca entry ni..salam sayang buat pembaca yang budiman..





No comments:

Post a Comment

Keberkatan Dalam Gaji

  Sumber: Photo by micheile henderson on Unsplash Sebenarnya rasa geram dan tak puas hati bila lihat orang gaji yang lebih daripada kita, t...