Sunday, 8 April 2012

Mari Bercinta..!!!

00:30 Posted by Ukhti Mawar No comments
Salam bercinta semua..hehe..jangan disalah tafsir..atau di kuningkan otaknya..ini bukan cinta yang biasa-biasa tu.. tapi cinta yang luar biasa.. cinta apa yang luar biasa tu?




Yes! Cinta kepada manusia yang berpaksikan cinta kepada Allah...Subhanaallah..memang hebat bunyinya kan? Siang tadi, separuh hari di Pusat Dakwah di Paroi, Seremban..mengikuti program 'Kafe Cinta'..memang syok..seronok..happening..best..menarik tertarik..ngee..apa lagi nak ditambah.. masuk..masuk..<ngarut!>


sanggup kamu???


Kita teruskan pengembaraan..program bermula pada jam 9.15 pagi dengan bacaan Al-Quran...< memang waktunya tepat seperti ditulis kerana penulis tengok jam pada waktu itu>..bacaan bertarannum membikin dewan segar ceria dengan alunannya..alhamdulillah..Maha Cantik ayat-ayat Allah...



Seterusnya, 9. 20 pagi, Pengerusi PEMBINA N9, akhi Adzim memberi ucapan sepatah dua..tapi penulis tengok dah beribu-ribu patah nampaknya..<maap..gurau sahaja> hem.. ucapan beliau berkisar tentang peri pentingnya belia itu memegang kuat pada aqidah yang satu agar bisa memimpin belia yang rosak di luar sana..bagaimana belia mampu untuk turun padang berdakwah kepada masyarakat sekirannya belia itu sendiri tidak kuat pegangannya..kang dengan masyarakat dan belia sendiri karam di lautan..~ Na'uzubillah..



Macam buat karangan laporan pulak rasanya..takpe la..praktik make prefect kan? Pembentangan gejala zina oleh Ustaz NorAzman bin Amat amat mencelikkan mata..hehe..sangat kelakar! tapi kelakau-kelakau jugak..isi mesti dapat ye..beliau adalah Ketua Eksekutif Pusat Kaunseling MAINS..



Antara point menarik yang  penulis dapat.. 5 keperluan manusia..[ LOVE~ FUN~ FREEDOM~ POWER~ SURVIVAL]..cinta..keseronokkan..kebebasan..kuasa..dan keperluan asasi..betul tak? Ce check diri memasing..perlu tak semua tuh?

jangan tiru aksi dalam pic..hanya untuk yang dah halal jek!


Ustaz kata, belia sekarang ni kan..terjangkit satu penyakit..nak tau apa penyakit berjangkit tu?... MALAS NAK FIKIR..LU FIKIRLAH SENDIRI..! memang..nak fikir yang senang-senang je..yang susah sikit..malas nak fikir..~kena batang idung sendiri..padan muka aku!~ lagi-lagi kalau soklan matematik..ala yang bab kira-kira tu..pergh..terus cam buat tak tahu je kalau ada orang tanya..huhu..

Limited Edition words today!! 5 K...
  • KENYIT
  • KEPIT
  • KENA
  • KEMBUNG
  • KELAM-KABUT
 Nak tahu maksud tersirat dan penerangannya..ikuti siri kedua Mari Bercinta!...salam ukhuwwah..
 

0 comments:

Post a Comment