Saturday 31 May 2014

mereka sebahagian dari dakwah kita!

merekalah walidain terbaik aku!
 


mama dan baba sanggup berulang alik dari melaka ke terengganu dalam masa sehari semata-mata duldul untuk yang tidak sihat ini.. syukur ya Allah.. Engkau kurniakan aku ibu bapa yang terbaik, terbagus dan segala ter di muka bumi ini..


pelbagai teori tentang duldul punya gearbox yang rosak... gearbox sudah lamakah? berkaratkah? atau sudah longgar mahu tercabut..


baba pun menanggalkan apatah.. then, keluarkan semula minyak.. eyuuu!! macam darah dah likat.. baba kata ini bukan minyak gearbox sebenar macam ini.. sepatutnya merah jernih sikit.. macam sudah bercampur dengan minyak hitam... apakah?


bagaimana boleh bercampur? adakah kedai yang repair duldul tempoh hari membuat onar dan penipuan? wallahu a'lam.. Allah sahaja yang Maha Tahu..


penutupnya, petang tadi duldul sudah dibawa pulang perlahan-lahan.. take care ok duldul! balik cuti nanti kita jumpa.. stay cool untuk my praktikal ya!


jazakallahu kher buat walidaini, 'ammu, wa sepupu.. moga Allah berkati usaha dan lelah kalian.. 

kereta dakwah.. kereta untuk Islam.. walaupun mereka tidak bersamaku dalam medan dakwah ini, pahalanya tetap sampai..walaupun hanya mengambil berat tentang kereta dakwah ini.. 

 kerana mereka sebahagian daripada kelangsungan dakwah kami.. ya! sebahagian!

No comments:

Post a Comment

Keberkatan Dalam Gaji

  Sumber: Photo by micheile henderson on Unsplash Sebenarnya rasa geram dan tak puas hati bila lihat orang gaji yang lebih daripada kita, t...