Thursday 4 October 2012

Ku jatuh hati padamu..ganu..

                                         *Assalamu 'alaikum brothers and sisters*

Hamdalillah..hamdalillah.. sudah sebulan aku bermastautin di kuala terengganu kito nie.. bole la nak telan lagi makanan yang tidak pedas kat sini..hem..alah bisa tegal biasa...penyu telur belum dapat tengok lagi nie..

Bak kata orang, tidak kenal maka tidak cinta..mula-mula datang sini..memang la agak tak boleh nak terima yang aku kini telah muktamad untuk menetap di negeri yang tiap-tiap petang hujan ni.. agak nak berjujuran jugak la butir-butir jernih ni..akibat extreme punya jauh dari family..super duper jauh tahu...

Iyo la..dolu den blaja kek nogori sombilan..koje pun kek sano..tup..tup.. amek degree kek ganu..mau xnyo nangeh...huwaa...touching wa...!!!

Sebulan kemudian..

Jeng..jeng..

I'm already changing..hehe..bertukar jadi power ranges pink..hehe..nak jugak warna pink tu.. wahai pink yang kiut dan sweet...

Kini, aku dah matang dan besau.. bole dah sesuaikan diri kat sini..best sebab karen jimat..kipas bukak 2 aje..dah sedia sejuk dengan angin semula jadi..almaklum dokek ngan pantai..kesian unisza nanti ne bayar bil banyak..so amek keputusan untuk bukak volume 2 je..

Lagi..lagi..sebabb..

duit tak banyak abes..sebab nak cocok duit susah..so xla boros macam dulu..hehe..xbaik tau..membazir kan sahabat syaitan..[ceh..dan dan je..]..padahal terhalang dan terpaksa rela..

lagi sebab best duk unisza dan terengganu ni..toilet umah kita..toilet umah sebelah kita..semuanya toilet kita.. jangan malu..memang buat macam toilet sendiri..

walaupun makanan sini agak tekak aku susah nak telan..akan tetapi disebabkan dah tak ada pilihan yang lain...so telanlah jugak..haha...hemmm..rindunya ngan masak asam mama...[home sick!!]


air kotak feveret..dah sebulan xminum..today bru dpt beli..

alat senaman buat si pemalas..ngee..akukah?




Segalanya..kalau kita tak cuba untuk suka dan sayang..memang susah nak ada feel tu.. insya Allah..Allah permudahkan segala urusan..kan Dia Maha Adil,,dan Maha Power!!!

Tadi first time pi lapangan terbang kuala terengganu..hehe..cantik tau..lagi-lagi malam nie..banyak lampu.. hah... buat apa kat sana..tak kan beli surat khabar kot..of kos la drop orang..

Moga kak Tasnim dan famili selamat sampai ke kl..best la afnan dapat jumpa jaddun sama jaddatun..

Gambar xdok..xsempat nak ambil sebab dok fokus jalan kembali ke unisza..takut lost..dah la malam..

k..ccc uuu..


No comments:

Post a Comment

Keberkatan Dalam Gaji

  Sumber: Photo by micheile henderson on Unsplash Sebenarnya rasa geram dan tak puas hati bila lihat orang gaji yang lebih daripada kita, t...