Sunday, 19 August 2012

my first day eidul fitri..:)

20:53 Posted by Ukhti Mawar No comments
                           *Salam Eidul fitri wat korang yang tak tinggal pose je*

Ramadhan sudah meninggalkan kita..entah dapat jumpa lagi tidak tahun hadapan..wallahu 'alam.. entah berkualiti atau tidak Ramadhan ku tahun ni..entah diterima atau tidak puasa dan ibadah ku kali ini.. "Ya Allah, terimalah segala amalanku dan umat Islam yang lain.. berilah kesempatan kami untuk menggapai redha Mu ya Ilahi..."

Sedar atau tidak..memang kena sedarkan diri korang..bukak mata korang luas-luas...Syawal dah melabuhkan sehari daripadanya..means that another 29 days more..

Sehari suntuk tadi..banyak ke tidak sunnah raya yang korang sempat buat.. dari bangun daripada turu aka tidur.. mandi sunat hari raya..ketip kuku korang yang sebulan tak bercepit tuh..emmm..pakai wangian.. berbaju baru (Rasulullah suruh pakai baju yang belum pakai lagi, tak semestinya baru beli je tau!) yang dah lama tersimpan tapi tak pernah pakai pun boleh dikira baru jugak la kan...

huhu..ape lagi eh.. solat sunat raya beserta dengar khutbah dengan khusyuk..bukan tersengguk atau ngobrol..kehkeh..minta maaf dengan sanak-saudara especially yang dah setahun tak bertentang mata.. mama dengan baba wajib minta maaf..takut-takut dorang ada berkecil hati dengan kita dalam tak sedar kan...

ups!!!!sesi bergambar bukan sunnah ye..tapi untuk kenangan tatkala rindu nanti, harus la jadinya... yang berlebihan dalam bermake-up tuh, mohonla kurangkan sikit kepekatan warna make-up awak tu..kang ramai pulak lelaki tertarik..sian awak tau!!!

Pastu kan..awak ziarah sedara tak..ker duk baring terkangkang depan tv je sampai petang..hah, tu tak dapat pahala sunnat eh..tu namanya lagha...ish..ish..

*******************

Ujian hari raya pertama..mama demam pulak..hari tu 2 hari sebelum hari ini, hehe..pening la tuh nak pikir.. aku demam setelah sekian lama word demam tu ilang sejenak dalam hidup aku..then, pas kat mama..sian mama..syakillah..moga jadi penghapus dosamu..ameen..

So, isi hari raya perkara yang agak tidak berfaedah..tapi cuba untuk di jadikan ianya berfaedah..hehe..



babat iyeng kesukaan my famili..
alamak!rendang dah nak abes..licin tahu..[ maap base piuk agak legam]

0 comments:

Post a Comment