Thursday 19 April 2012

Famili gathering..

                                                Assalamu'alaikum..

Salam sayang buat kamu yang comel..hehe..sihat ke?

Alhamdulillah..bersyukurlah..Allah swt bagi masa untuk kamu hidup kat dunia ni lagi..hem..gunalah masa yang Allah beri sebaik mungkin ye..sebab..hidup ni hanya sekali...inilah masanya nak kumpul amalan banyak-banyak..inilah masanya nak penuhkan ladang-ladang dunia kita agar sayur-sayurkan yang subur terhasil akan mampu kita nikmati di akhirat nanti..wow!! syoknya...nikmatilah wahai ahli-ahli syurga sekalian..

Hah..sementara kat dunia ni..nak la aku share sikit tentang kegembiraan yang aku kecapi..ceh..ayat cam wat karangan je..bukan apa..kalau kita share kat orang lain about happiness yang kita ada..insya Allah, orang lain pun akan turut gembira..kan kita boleh dapat pahala sebab bermanfaat pada orang lain..@ menggembirakan orang...betul tak?

hepi besday untuk budak2 yang comel saje..




Selamat Hari Lahir..yup! kat kampung tercinta hari ahad yang lepass..famili ku ada wat cam makan-makan sikit..ala-ala famili gathering la kot..setelah sekian lama tak balik ke kampung..akhirnya......


Majlis khusus buat budak-budak yang lahir bulan 3 dan 4..hehe..nampak tak kek yang banyak tuh..macam la abes dorang nie..yang bulan 4 tu, termasuklah diri ini..ngee..tapi takde kek..sebab menyendeng kek orang ...hek.. ~jangan membazir, nanti Allah marah..tapi syaitan suka!~


Majlis yang bermula dalam kul 8 suku sikit tu dimeriahkan dengan bunyi cawan yang jatuh bergelimpangan.. biasa la nama pun budak-budak ramai..dengan bunyi kete control yang dorang baru dapat hadiah dan terus bukak kat situ jugak dengan tak malunya..hish..budak-budak ni..mak cik-mak cik nak bercerita pun kena menjerit sikit..itulah namanya orang Jawa..kalau cakap tak kuat memang tak SAH!!!

Ce la korang bayangkan situasi masa itu..dah macam kat pasar borong Melaka dah.. kerja ku pada masa itu adalah.... abeskan koktail yang memang sedap tu..menyusup dalam diam sambil tersenyum memegang senduk..hehe..

inilah bahagian yang paling kerap ku kunjungi..

baru dapat..terus bukak depan orang yang bagi..hei..

yang belakang bukan barbie..yang depan tu..



 si donut yang bad mood..

Hah..jalan cerita nampak macam mengarut takde pengajaran..tapi ada sebenarnya...

Kita mesti lakukan yang terbaik dalam segala hal yang kita lakukan..apa saja la.. hem, kalau dengan kawan-kawan bagi hak mereka selayaknya..kalau dengan famili buat dorang hepi dengan kehadiran kita..barulah hidup lebih bermakna..insya Allah..

Salam buat bakal ahli-ahli syurga semua..

No comments:

Post a Comment

Keberkatan Dalam Gaji

  Sumber: Photo by micheile henderson on Unsplash Sebenarnya rasa geram dan tak puas hati bila lihat orang gaji yang lebih daripada kita, t...