Friday, 19 July 2013

pengajaran tu!

23:15 Posted by Ukhti Mawar , No comments
                                    :: Assalamu'alaikum sahabat sekalian ::


seminggu ni kita digemparkan dengan isu sepasangan alvin dan vivian yang menghina bulan ramadhan dengan mempamerkan poster makan bak kut teh dengan berucapankan 'selamat berbuka puasa'.... haish..



femes terus dorang berdua nie.. 

hah, selepas ddilihat berita demi berita.. rasa kesian pulak dekat dorang berdua tue.. bukan kesian apa pun.. kan sudah buang masa, duit dan tenaga tue.. cuba dorang tak buat perangai macam tu.. tak perlu bersusah macam tu.. banyak perkara lain dorang boleh buat kan.. pi belajar ke.. jalan-jalan ke.. hapa ker.... hem..

tahniah!

tetiba je tahniah kan.. bukan apa, rasa sangat kagum dengan tindakan yang diambil oleh pihak berkuasa... memang sepatutnya kena macam tue..

biar orang lain tahu yang orang lain ada sensitiviti tersendiri.. ada sesuatu yang perlu kita jaga-jaga dalam pergaulan atau percakapan.. bukan hanya dengan orang islam sahaja.. malah dengan bangsa atau agama lain.. kita kena sentiasa berwaspada.. kan 1Malaysia...!

jangan kita main buat perkara yang kita rasa betul atau dengan hanya niat bergurau.. sebaliknya.. bagi yang dituju rupanya itu suatu yang sangat sensitif.. 

isu agama bukan bahan gurauan.. agama adalah suatu keyakinan yang diterjemahkan dalam amalan.. kita kena faham dan cuba untuk faham... 

masakan bisa lembu hendak duduk sekandang dengan ayam.. kalau masing-masing tidak faham kegiatan seharian masing-masing.. huhu.. [tinggi sangat hiperbola ni..]

hanya pendapat peribadi diri yang kerdil.. 

[ syukran sebab sudi baca entry kali ini]

0 comments:

Post a Comment