Wednesday 28 March 2012

Memilih?

Salam....alhamdulillah..akhirnya aku sampai juga di rumah tercinta...meeting terkujat...amatlah tidak telinga ku bersedia...

Berita yang aku tidak mahu dengar..kini telah ku dengar dengan jelas lagi bersuluh.. 2 perkara dalam satu masa.. yang pertama tu, telah lama berada dalam jadual ku..then, tiba-tiba datang perkara yang baru.. andainya aku boleh memilih.. ~mood sebel~

Kedua-duanya penting..satu, penting untuk perjalanan kerja ku..dan another one, penting untuk perjalanan tarbiyah ku..aku tahu, memang yang kedua lebih penting daripada segalanya..

Kadang-kadang aku sedar yang setelah hidup berkerjaya menuntut aku untuk lebih bijak mengutamakan prioriti..<betul ntah tidak aku eja tuh>..menjadi lebih matang..dan kebal...lebih kurang macam cekal la..

Nak story sikit la kan...Kalau dulu, masa study..nak pergi program amat-amatlah mudah.. menadah je.. tetapi sekarang.. kena pandai bahagi masa dan cari alasan yang sesuai..[ yang penting alasan itu benar bukan dusta semata ye]..

Kini aku sedar, Allah swt sedang mengajar aku suatu method yang lain dalam menjalani hidup..masih dalam dunia yang sama..akan tetapi suasana yang berbeza..study..menganggur tanam anggur..bekerja now.....

Aku nak rehat jap la..moga dapat mencari idea dan penyelesaian bagi choices ni....Argh...TAK SUKA MEMILIH!!!!

No comments:

Post a Comment

Keberkatan Dalam Gaji

  Sumber: Photo by micheile henderson on Unsplash Sebenarnya rasa geram dan tak puas hati bila lihat orang gaji yang lebih daripada kita, t...