Thursday 22 March 2012

Jujur tulis biodata...

Salam dear readers..blog yang baru..dengan idea yang baharu..hehe...moga-moga dengan tercetusnya idea create blog kt blogspot ini, lebih membawa manfaat hendaknya..huhu..macam tulis surat!,,insya Allah...

Sebenarnya dulu, wt blog dekat wordpress..mmg best! macam profesional je.tetapi atas sebab-sebab tertentu dan tak dapat dielakkan..terpaksa create blog baru dan wajah yang baru...hehe..cun x?

Alhamdulillah..baru balik dari ajar mengaji di SDASA...hari ini turn student lelaki..em, hari Isnin yang lepas student perempuan..semua berjalan lancar...kebanyakkan student asrama tengah sibuk dengan latihan nasyeed.. katanya minggu depan ada pertandingan..most of student form 3, mmg penyanyi nasyeed..suara sedap ke..tak sedap ke..kena masuk juga sebab student asrama mereka sangat sikit..

tetapi alhamdulillah..walaupun yang menyanyi tu busy, mereka tetap datang walaupun lagi 20 minit halaqah nak habis..ok apa? daripada tak hadir langsung..sempat juga la mereka duduk di bawah sayap malaikat yang menaungi manusia yang berkumpul dalam majlis ilmu..alhamdulillah..

student form 3 yang sememangnya otai-otai amatlah mencabar kewibawaan kesabaran ku..kalau waktu pagi, mengajar kanak-kanak tadika, aku guna method yang berbeza untuk menegur..bole la di marah sedikit.. hem..yang ini, budak besar lagi berakal..kalau guna method yang sama, alamatnya tayar pancitlah cikgu..heehee..

Aktivit menulis biodata..memang menimbulkan pelbagai kerenah..bayangkan budak lelaki yang selalu belagak macho dan teror..kena tulis biodata..hehe..nak tak nak..kena la buat..maaf ye adik-adik sdasa.. u all memang sporting..!

Banyak sebenarnya yang aku belajar dari mereka..walaupun nampak simple dan remeh..kesungguhan mereka datang walaupun memang aku tahu yang budak lelaki memang tak suka dikongkong..lagi-lagi di suruh buat perkara yang mereka bosan..dan dah tahu...kesungguhan mereka untuk menghabiskan satu muka surat walaupun lidah hampir terbelit ke lelangit...<susah untuk menyatukan bunyi huruf tuh..tu yang sampai terbelit..>

Hah, lagi satu...Ingatan Islamik mereka pada item-item biodata yang aku dan rakan kemukakan..contohnya..apa perkara yang paling ditakuti...kalau kita kebanyakkannya mesti tulis..takut hantu la..takut gelap la..tapi mereka tulis..TAKUT ALLAH SWT..!! masya Allah, hebatkan mereka..padahal mereka ni hanya sekolah asrama biasa saja..alhamdulillah..

Betulah kata orang..masa muda belia ini masa terbaik untuk kita curahkan cantingan batik yang sesuai dan menarik warnanya pada kain putih kita..insya Allah..hasilnya amat menakjubkan.. Warna yang cantik..dan cantingan yang teliti dan kemas adalah keyword kejayaan...

Insya Allah..Ana akan terus mentarbiyah mereka..dengan kesabaran 210%...hehe..ada ke? Over la tuh.. Doakan Ana yup!!


No comments:

Post a Comment

Keberkatan Dalam Gaji

  Sumber: Photo by micheile henderson on Unsplash Sebenarnya rasa geram dan tak puas hati bila lihat orang gaji yang lebih daripada kita, t...